تاخیر در عرضه نهایی اینترنت ماهواره‌ای استارلینک

به نقل از دیجیاتو

چندین هفته پیش اسپیس ایکس آزمایش عمومی اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را کلید زد. حالا این کمپانی اعلام کرده که این آزمایش‌ها در سال آینده میلادی ادامه خواهند داشت.

اسپیس ایکس ابتدا قصد داشت سرویس خود را در سال جاری میلادی به صورت تجاری ارائه کند، اما نه تنها موفق به انجام چنین کاری نشد، بلکه می‌خواهد همچنان در سال ۲۰۲۱ نیز آن را به صورت بتا در اختیار کاربران قرار دهد. با این حال انتظار می‌رود سال آینده میلادی این سرویس از حالت آزمایشی خارج شود، هرچند اطلاعی از تاریخ آن نداریم.

این کمپانی تحت مدیریت ایلان ماسک اعلام کرده آزمایش‌های بتای خود را سال آینده میلادی گسترش می‌دهد و این اتفاق اواخر ماه ژانویه و اوایل ماه فوریه (بهمن ماه) رخ خواهد داد. هنوز مشخص نشده که چندین ماه پس از گسترش برنامه بتا، نسخه تجاری اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

در حال حاضر اسپیس ایکس مشغول ارسال ماهواره‌های بیشتر به مدار زمین است و چند روز پیش ۶۰ ماهواره جدید را توسط راکت فالکون ۹ روانه فضا کرد. این ماموریت از اهمیت بالایی برخوردار بود چرا که هفتمین ماموریت یک راکت و صدمین ماموریت راکت‌های فالکون ۹ بود.

اسپیس ایکس اخیرا موفق به کسب مجوز از دولت کانادا برای اینترنت ماهواره‌ای خود شده و به زودی مردم در مناطق مختلف کانادا به آن دسترسی پیدا خواهند کرد.

اگر کاربری خواهان شرکت در برنامه بتای اینترنت ماهواره‌ای اسپیس ایکس باشد، باید تجهیزات مناسب آن را خریداری کرده و ماهانه مبلغی را به این شرکت پرداخت کند. هزینه این تجهیزات برابر ۴۹۹ دلار است و باید ماهانه ۹۹ دلار حق اشتراک پرداخت.

طبق بررسی‌های انجام شده، اینترنت ماهواره‌ای استارلینک سرعت دانلودی نزدیک به ۸۰ مگابیت بر ثانیه و سرعت آپلودی نزدیک به ۱۴ مگابیت بر ثانیه است که اگرچه از وعده‌های اولیه اسپیس ایکس کمتر است، اما عملکرد بسیار بهتری نسبت به رقبای خود دارد.

اسپیس ایکس به پرتاب ماهواره‌ها ادامه می‌دهد تا سرعت و کیفیت اینترنت خود را افزایش دهد و نسخه تجاری آن را ارائه کند. این احتمال وجود دارد که کاربران در هند اواسط ۲۰۲۱ به این سرویس دسترسی پیدا کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *