آیفون XR و XS یکی از بهترین قابلیت‌های دوربین آیفون ۱۱ را دریافت خواهند کرد

شکی نیست که ارتقا بزرگ اسمارتفون آیفون ۱۱ مربوط به دوربین آن می‌شود. یکی از قابلیت‌های جدیدی که اپل با دوربین‌‌ این هندست‌ ارایه کرد، امکان ضبط همزمان چند ویدیو با ترکیب سنسور/لنزهای مختلف پشت دستگاه و همچنین دوربین سلفی است.

از آنجاییکه این ویژگی در حقیقت از قابلیت‌های iOS13 است و اپل نیز از ماه ژوئن امسال یک API اختصاصی برای توسعه‌دهندگان ایجاد کرده تا بتوانند قابلیت ضبط چند دوربینه را به کار گیرند، بنابراین احتمالا شاهد این گزینه بر روی گوشی‌های آیفون‌ XR و آیفون XS نیز خواهیم بود. حتی شاید آی‌پد پرو ۲۰۱۸ هم آن را دریافت کند.

IPHONE-XR

البته قابلیت فیلمبرداری همزمان با چند دوربین گوشی آیفون ۱۱، با به‌کارگیری اپلیکیشن‌های دوربین ثالث مانند Filmic امکان‌پذیر خواهد بود. اپل حتی دموی نسخه پرو اپلیکیشن را هم در زمان معرفی آیفون ۱۱ نمایش داد که به‌طور همزمان از چهار دوربین دستگاه برای ضبط ویدیو استفاده می‌کرد. لازم به گفتن نیست که این مورد (ضبط با بیش از دو دوربین) بر روی آیفون XR و XS وجود نخواهد داشت و فقط دوتا از دوربین‌های آنها قادر به ضبط همزمان ویدیو با کیفیت موردنظر خواهند بود (همانطور که در تصویر زیر ملاحظه می‌کنید).

iphone-xs-multi-camera-recording

توسعه‌دهندگان ظاهرا می‌توانند از دوربین اصلی و تله‌فوتو آیفون‌های ۲۰۱۸، درست مانند گزینه Dual-view Video در هواوی P30 پرو، برای این منظور استفاده کنند. آنها همچنین خواهند توانست به‌طور همزمان از دوربین اصلی پشت و دوربین سلفی جلو گوشی‌ها برای استوری‌های اینستاگرام خود بهره بگیرند.

آنچه که توسعه‌دهندگان قادر به انجام آن نخواهند بود، به کار گرفتن همزمان سه دوربین است، در حالیکه بر روی آیفون ۱۱ می‌توانند این کار را بکنند. با این‌حال، به نظر نمی‌رسد که سناریوهای فیلمبرداری همزمان با بیش از دو دوربین چندان زیاد باشد و حتی می‌توان گفت که تعداد آنها بسیار اندک و ناچیز است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *